4.7.13

Ketagih

maria s|



ahlan wasahlan,
akhirnya jumpa jugak 'bumbung rumah', ingat nak menetap lama lagi dekat  utagha..
pergi macam-macam tempat, jumpa ramai orang sampai ke pantai timur, pengembaraan yang tersangat ler osem bersama pak ndak dan mak ndak...terasa macam anak bongsu pulak.. tapi depa memang sempoi habes, macam kawan2 jer...

ak yg dari tak pandai makan ulam,da pandai makan, dari tak berapa berkenan dengan durian,sekarang boley la setakat 1 bijik hadap sorang-sorang...tapi sepanjang 2 minggu kat sana perut sentiasa jugak terisi, pendek kata tak pernah lapar...rohani pun terisi, berpeluang jugak ikut serta majlis bacaan yassin dekat kawasan tu...yang syok nya qasidah,burdah mak cik-mak cik ni punyala panjang lepas tahlil...tahap mencungap jugak la ak nak kejar, sesuatu yang orang2 muda  jarang buat..but it's fun.. something new for me..harap boleh ikut serta lagi..;)

btw balik pada tajuk, ak da sampai tahap dimana 'addicted' , addict  tengok all this 'syariat' stuff..haha... siap provide site,kalau ikut kan terlalu banyak,kalau rajin, boleh join teamKhemah di fb...diaorang selalu promote all stuff kat situ...


kalau la ada banyak duit,nak jer sapu semua ni biar penuh 1almari....tapi kalau untuk 'pilihan hidup beryariat ' ni pada pendapat aku biasanya Allah akan mudahkan walaupun harga baju-muslimah tudung,abaya, agak mahal, memang mahal, lagi pun syurga Allah tu kan mahal..

Tapi kadang-kadang tu sampai tahap nak beli semua dalam 1 masa, hah yang ni kena kawal.Jangan terlalu ikut nafsu nak membeli tu..slow...slow...
tapi Allah akan takdirkan kita tengah tak de duit biasanya masa nak borong banyak-banyak tu. ..hehe

baru start berjinak-jinak..even sakit untuk istiqamah, mujahadah melawan diri,harap ketemui manisnya disana nanti....insya- Allah, may Allah bless every single things*senyum ....
'everyone deserve to change, everyone deserve sorga'...

SHARING IS CARING